Czereśnie

Ostatnio było o truskawkach, więc utrzymując tą owocową serie postanowiłam podzielić się z wami kilkoma informacjami na temat czereśni. Jak się pewnie domyślacie skłoniła mnie do tego wizyta w osiedlowym warzywniaku.
Choć cena czereśni może przyprawiać o zawrót głowy (18 zł za kg) to warto się skusić przynajmniej na porcję 250 g :)

Nie każdy wie, że czereśnie w większości składają się z wody. Poza tym w ich składzie można znaleźć potrzebne naszemu organizmowi witaminy i sole mineralne. To, że świetnie smakują nie jest więc ich jedyną zaletą. Dzięki zawartym przeciwutleniaczom korzystnie wpływają na wygląd naszej skóry. Z powodzeniem mogą sięgać po nie szczególnie te osoby, które starają się zwalczać pierwsze oznaki starzenia. Co więcej z czereśniami powinni zaprzyjaźnić się również osoby mające problemy ze stawami czy cierpiące z powodu niewydolności tarczycy.

Co ciekawe czereśnie zawierają znacznie więcej jodu niż… same ryby. W jednej porcji można dostarczyć swojemu organizmowi sporej dawki wapnia i żelaza. Czereśnie bardzo dobrze wpływają również na naszą przemianę materii, regulując ją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *